Projekt

Som jag har nämt i bloggen så ska jag få hjälp utav en nära vän att rida till Golden. Hon ska ha honom under 3 månaders tid och målet med detta är att han ska bli lösgjord och avslappnad. Just nu är han bara stum och stel, vilket är väldigt jobbigt och tröttsamt när man rider honom. Man blir bara arg och frusterad för att inget fungerar som det ska, och så ska det ju inte vara.

Det har varit så många uteritter som har slutat med att jag har gråtit för att allt har känts så värdelöst. Han är alltid stark när man rider ut, varken lyssnar för hjälperna eller bryr sig om ryttaren som sitter uppå. Framåt kan han mycket väl men det är de andra hjälperna och skolorna, som är så viktigt som han måste lära sig. Det kommer att hjälpa oss så otroligt mycket i den vanliga vardagsridningen och jag kommer att vara så mycket gladare när allt fungerar som det ska.

Detta gäller naturligtvis inte i hoppningen. Där är han fin att rida emot hinder, lyssnar bra, tar för sig och hoppar mycket trevligt. Visst finns det vissa delar och moment som är lite svårare men vi kämpar på. Det är det ridsporten går ut på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0